poniedziałek, 30 września 2013

Śledzie w oleju szybko pysznie i zdrowo


W. Domogród
Wśród modnych przepisów na śledzie pod kołderką, pora znaleźć miejsce na stole dla tradycyjnych śledzi w oleju - konkretne danie, bogate w nienasycone kwasy NNKT, białko i witaminy. W prostocie takich posiłków jest mnóstwo smaku i znaczna oszczędność czasu przy ich przygotowaniu. Słowem: same zalety.


Składniki:

W. Domogród
5-6 wymoczonych płatów śledziowych matias
kilka łyżek soku z cytryny
pół szklanki oleju z pierwszego tłoczenia lub dobrej jakości oliwy z oliwek
1 mała sałatkowa cebulka (biała lub czerwona)
mały pęczek szczypiorku
1 łyżeczka cukru trzcinowego
szczypta soli i pieprzu





Przygotowanie sałatki śledziowej 



1. Płaty śledziowe moczę z reguły przez noc, około 12 godzin. Tym razem przeholowałam i ryby były niedosolone, ale uwzględniłam to przy doprawianiu sosu z oleju, cebulki i szczypiorku.
2. Wymoczone i odsączone śledzie  kąpie w soku z cytryny, który nie tylko poprawia smak ryby, ale rozjaśnia ich mięso. O ile śledzie są świeże, mięso jest ścisłe i bielutkie, co sprawia, że sałatka wygląda bardzo apetycznie. W marynacie z soku cytrynowego przetrzymuje ryby około 2 godzin. Po tym czasie odlewam nadmiar płynu.
3. Przygotowuje dresing do sałatki. Przyprawiam cebulkę, uzależniając to od zasolenia śledzi. Jeśli moczyliście ryby bardzo krótko, lepiej nie solić dodatków. Dodaje cukier, szczypiorek, mieszam i odstawiam na chwilkę, by warzywa puściły sok. Łącze z olejem i wlewam do śledzi. Ponownie mieszam i gotowe. Chciałam tą sałatkę udekorować cytryną, ale niecierpliwy i głodny małżonek, uznał to za zbytek, więc obyło się, jak to się mówi bez owych ceregieli. Mimo wszystko polecam, bo nic tak dobrze nie pasuje do rybki, jak cytryna.

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. I ja. Dzięki za wpis i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. śledzie bardzo apetycznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja do śledzi daję zawsze olej rzepakowy - oliwa jest moim zdaniem gorzka, a olej nie ma smaku. No i nie wspomnę już o tym, że ma więcej omega-3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwa dobra nie jest gorzka. Oliwy się nie próbuje, bo pierwsze odczucie jest właśnie takie... Kiedy ją dodasz do sałatki robi się pyszna i łagodna. Mam na myśli oliwę dobrej jakości. Kiedyś miałam podobne zdanie, ale jej dobroczynne działanie, zwłaszcza dla kobiety jest dla mnie bezcenne a smak idealny. Olej rzepakowy tłoczony na zimno.-uwielbiam go. Moja mama robiła w nim śledzie. Jeszcze nie kupiłam w tym roku, ale sałatka z nim ukażę się wkrótce. Jest tylko małe ale, nie polecam na nim smażenia czegokolwiek, chyba że bardzo króciutko, bo wszystko co w nim dobre zostanie zabite. Kwasy omega 3 i 6 znikają już po podgrzaniu do sześćdziesięciu stopni C. Dzięki za komentarz.

      Usuń

Czekam na Twoje opinie i cenne rady. Jeśli zostawisz tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Ciebie.

Google+ Followers

Popularne przepisy

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...