wtorek, 2 lipca 2013

Pierogi z truskawkami hit lata

Nie odmówię sobie, w imię żadnej diety niebiańsko smacznych pierożków z truskawkami lub jagodami. U mnie nie ma lata bez tego dania. Przynajmniej kilka razy w sezonie, obowiązkowo królują przez kilka dni.
Ciasto na pierożki już dawno temu zmodyfikowałam, bo to tradycyjne, często nie sprawdzało się podczas sklejania a przecież to najważniejszy element w przygotowaniu tej smakowitej potrawy.

 

Domogród Składniki na ciasto:


2 szklanki mąki
1 żółtko (białko powoduje szybkie wysychanie ciasta)
około 100 ml wody (kwestia wilgotności mąki)
1 łyżeczka oleju (super składnik, dzięki któremu ciasto jest elastyczne i nie klei się do stolnicy a przy pierożkach jest łatwe, przy sklejaniu 

 

Przygotowanie ciasta

Przepis na filmie LINK

Ciasto wałkujemy nieco grubiej niż na kluski

Ciasto wyrabiamy, jak każde kluskowe, czy pierogowe. Kluski z tego przepisu są również fantastyczne. Przed wyrabianiem pierożków ciasto powinno odpocząć kilka minut pod przykryciem, dzięki temu będzie bardzo elastyczne.

 

 

przepis na pierożki z jagodami  tutaj


Przygotowanie truskawek, jagód, czy innych owoców


Owoce myjemy i dobrze osączamy (do 
 tej ilości ciasta potrzeba około 2 szklanek pokrojonych owoców). Kroimy na drobniejsze kawałki. Posypujemy 4 łyżeczkami cukru pudru i mieszamy. Do pierożków wybieramy owoce a sok, który się zbiera na dnie miski, można przeznaczyć do sosu jogurtowego lub śmietanowego, którym polewamy tytułowy specjał.

Domogród
Domogród
Domogród

8 komentarzy:

  1. Kocham pierogi! :) A truskawki to jak wiadomo niekwestionowane królowe początku lata :) Idealny obiad dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo Ci dziękuję za miłe słowo u mnie! Nie spodziewałam się aż takiej pochwały, a starałam się, żeby moje danie wyglądało ładnie :)

      Usuń
    2. Cieszę się, że podobnie jak ja uwielbiasz letnie smakołyki na słodko a co do tej pochwały - ja naprawdę nie cukrze tobie, uwierz w to co robisz. Nie każdy spoglądając przykładowo na kubek po jogurcie, potrafi wykorzystać go do zrobienia jakiegoś fajnego dania - a ty to potrafisz...

      Usuń
  2. Uwielbiam pierogi z truskawkami !
    Pozdrawia i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne pierożki! Moje były z jagodami - wyszły idealne! Dziękuję za filmik baaaardzo się przydał. Na pewno będę często gościć na Pani blogu. Oby tak dalej Pani Weroniko! Proszę się nie zmieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem że to nie czas ….bo raczej wszyscy przygotowują sie na święta ale przepysznie wyglądają te pierogi…..
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,ile pierożków wychodzi z takiej ilości mąki????

    OdpowiedzUsuń
  6. około 25 do 30 szt - zależy jak duże zrobimy placuszki.

    OdpowiedzUsuń

Czekam na Twoje opinie i cenne rady. Jeśli zostawisz tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Ciebie.

Google+ Followers

Popularne przepisy

Odszukaj.com - przepisy kulinarne
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...