czwartek, 8 października 2015

Sernik z dyni jak zrobic

Witajcie serdecznie. Dzisiaj kolejny przepis z dynią. Wyszedł mi ogromny sernik w tortownicy o średnicy 28 cm a sera wykorzystałam tylko 1/3 kilograma.




Składniki 


spód biszkoptowy z 3 jaj LINK do przepisu lub gotowe biszkopty
2 szklanki ugotowanej pulpy z dyni w niewielkiej ilości wody  (użyłam dyni hokkaido-piękny kolor i nie trzeba obierać skóry)
około 330 g sera twarogowego
5 jaj
200 ml miodu 
około 50 ml oleju
1 łyżka cukru
3 łyżki z brzuszkiem mąki ziemniaczanej
skórka starta z cytryny bez białej części, w której sporo goryczy
kilka kropel aromatu migdałowego lub pomarańczowego
szczypta soli


Przygotowanie 

LINK do przepisu na filmie

Dynię smażę w rondlu do miękkości. Często mieszam i podlewam niewielką ilością wody, którą cały czas odparowuję. Dynia szybko mięknie. Studzę, jak rozpadnie się na pulpę. Blenduję na gładko. Dodaję po chwili ser i blenduję dalej na jednolitą konsystencję(ser z wiaderka odradzam, bo zbyt rozcieńczony i trzeba by dołożyć mąki a to już nie sernik tylko taka klucha). Po chwili dodaję otartą skórkę z cytryny, aromat, żółtka. Chwilę miksuję i dodaję mąkę ziemniaczaną. Ponownie krótko miksuję całość tylko do połączenia. Odstawiam masę serowo-budyniową i ubijam białka ze szczyptą soli. Kiedy piana sztywna dodaję cukier dla jej utrwalenia. Łącze obie masy ostrożnie, ale jak najkrócej i wylewam na biszkopt (jeśli lubicie wilgotny spód można go nasączyć kilkoma łyżkami wody z sokiem z cytryny). Wstawiam do nagrzanego piekarnika do temperatury 170 stopni grzałka góra-dół. Piekę około godziny.

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika

8 komentarzy:

  1. Jaki apetyczny serniczek i do tego piękny kolorystycznie !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ma cudownie intensywny kolor! Zachwycające serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za odwiedziny. Z dynią hokkaido kolor idealny a sera można dodac więcej, ciut będzie jaśniejszy

      Usuń
  3. Nigdy jeszcze takiego nie robiłam i nawet nigdzie wcześniej nie widziałam takiego przepisu. Z dynią mówisz? No może wypróbować pora. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie powstał spontnicznie. Miałam małą połówkę dyni, krążek sera... Już jak się piekł wyglądał cudownie. Przyprawiłam tradycyjnie. Pychaa! Dziekuję, że mnie odwiedzasz/ Pozdrawiam

      Usuń
    2. Z porem raczej nie uda się

      Usuń
  4. Super przepis,ale kiedy dodajemy miód?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.