wtorek, 15 kwietnia 2014

Biszkopt ciemny z trzech jaj idealny na spody

Święta lada chwila. Zaplanowałam na tą okazję ciasto tortowe. Zacznę od puszystego czekoladowego spodu, który wykorzystam oprócz jasnego płatu biszkoptu. W głowie mam mniej więcej określony projekt i myślę, że świąteczne ciasto będzie baaardzoo pyszne.


Składniki




3 duże jaja
1/3 szklanki mąki pszennej tortowej
1/3 szklanki drobnego cukru
1 łyżka z brzuszkiem mąki ziemniaczanej
1 łyżka kopiasta kakao w mączce (z wiatrakiem)
40 ml gorącej wody
szczypta soli



Przygotowanie


Przygotowanie biszkoptu na filmie LINK


1. Mieszam mąki z kakao. Jesli jaja były w lodówce, zanim oddzielimy od żółtek białka, warto je wrzucić w skorupkach do miski z ciepłą wodą na kilka minut, żeby się zagrzały.

2. Ubijam pianę ze szczyptą soli na sztywno. Dodaję cukier w kilku rzutach i ubijam pianę dalej na bezę.

3. Do żółtek dodaję gorącą wodę i spieniam je -  można to zrobic widelcem lub robotem, ale już po ubiciu piany z białek. Roztrzepane żółtka dodaję do piany i bardzo krótko miksuję, tylko do połączenia. Odstawiam robot.

4. Do piany żółtkowo-białkowej, dodaję przez sito wymieszane mąki z kakao w dwóch rzutach. Za każdym dodaniem sypkich składników, ostrożnie, ale krótko, tylko do połączenia, mieszam wszystko dużą łyżką. Puszyste ciasto trafia do formy (u mnie dość duża - 36 cm x 22 cm), której spód najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia. Boków formy nie smaruję. Wstawiam do piekarnika, który powinien być już nagrzany do temperatury 170 stopni C (grzałka góra-dół, bez termoobiegu) na około 20-25 minut. Czas zależy od tego, czy patyczek  po wyjęciu z ciasta nie ma śladów surowizny. 
Polecam, bo biszkoptowe ciasta to najlżejsze, łatwostrawne i jak dla mnie najsmaczniejsze łakocie. 

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Naopowiadałam a jeszcze nie wiem czy mi tak wyjdzie jak zaplanowałam. Mam nadzieję. Pozdrawiam i radosnych Świąt życzę

      Usuń
  2. zgadzam się z Tobą :) ja również jestem zwolenniczką biszkoptowych wkładów

    OdpowiedzUsuń
  3. przygotowania do świąt w pełni, a ja zaczynam jutro :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopt upieczony wyszedł wspaniały teraz zrobię do niego krem kokosowy
    i na święta gotowy.
    Życzę Wesołych pogodnych świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Moje cisto z kokosem też prawie gotowe. Może uda mi się jeszcze dziś pokazać. Pozdrawiam. Wesołych, radosnych, smakowitych Świąt.

      Usuń
  5. Tyle lat żyję na tym świecie, ale tak biszkoptu jest super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Witam a ta masę serową dac na upieczony biszkopt i potem piec

      Usuń
    3. Tak. Na upieczony biszkopt ostudzony dajemy masę serowa i znowu pieczemy

      Usuń
  6. Hoho, dziś robię biszkopcik. Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały, dziękuję. Idealny na jeden spód.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.