piątek, 21 października 2022

Sos grzybowy nie tylko do makaronu prosty pomysł na szybki pyszny obiad

 Witam Kochani! Sezon grzybowy trwa. Polecam łatwy do przygotowania sos z grzybami leśnymi - mam na myśli grzyby borowikowate: podgrzybki, maślaki a także rydze czy kurki. Świetnie się sprawdzą także pieczarki.



Składniki na 3-4 porcje



około 0,5 kg grzybów jadalnych leśnych (u mnie grzyby po krótkim przegotowaniu, bo właśnie takie przegotowane wystudzone i osolone wkładam do torebek i mrożę -robię tak od lat, by cieszyć się ich smakiem w sezonie zimowym dodając np: do pierogów

1 cebula

1 ząbek czosnku

ok. 200 g śmietany najlepiej 18% tłuszczu 

ok. 200 ml wody lub rosołu lub odpowiednio tyle płynu, by sosu była pożądana ilość.

sól, pieprz do smaku


Przygotowanie

LINK do przygotowania na filmie


Zaczynam od podsmażenia cebuli pokrojonej w kostkę mniej więcej na rumiano. Pod koniec dodaję ciut pieprzu ziołowego i starty czosnek. Mieszam. Króciutką chwilę podsmażam i zaraz dodaję pokrojone grzyby. Moje grzyby duszę krótko 2-3 minuty, bo były już po wstępnej obróbce termicznej a w przypadku świeżych  grzybów wystarczy podsmażać ok 7-10 minut. Na koniec dodaje śmietanę wymieszaną z niewielką ilością wody. Mieszam i podlewam płynem, jeśli sos gęsty i ciut go za mało. Danie po zagotowaniu jest już gotowe! Przepyszne do makaronu, klusek, kopytek, placków, ziemniaków....

Życzę smacznego!

Pozdrawiam Weronika


1 komentarz:

  1. Akurat trwa jeszcze sezon grzybowy także szukałam przepisów na jakieś fajne dania, weki czy dodatki z grzybów. Zawsze sosy (jakiekolwiek) słabo mi wychodziły, zazwyczaj były zbyt rzadkie (bardziej zupa niż sos), także ten przepis mi się podoba. Wydaje się naprawdę prosty, a przy tym smaczny patrząc na zdjęcia ;) Już go sobie zapisałam i przy najbliższej okazji postaram się go wykorzystać. Wielkie dzięki za niego, jestem pewna, że przyda mi się, może nawet przy najbliższym obiedzie ;) Mam jeszcze drobne pytanko, co to za tarta z prawej strony na samej górze bloga? Co tu dużo mówić, też wygląda smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.