poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Gulasz z cukinii, fasolki szparagowej, papryki przepis

Dla tych, co kochają gotowanie, sezon na świeże jarzyny jest najlepszym okresem do pokazania w pełni swoich zdolności kulinarnych. Kolorowe warzywa na targowisku rozpalają wyobraźnię i dają wiele radości z przygotowanych smacznie potraw. Gulasz z warzyw, czyli, jak widzicie taka podduszona sałatka z cukinii, papryki i fasolki, świetnie nadaje się latem do drugiego dania a także podana jako przystawka do dań zasadniczych w ogrodowym party, czy zwyczajnie przy grillu do pieczonej rybki lub mięsa, idealnie się sprawdza.


Gulasz warzywny podałam z kaszą, białym przyprawionym serem i wszystko polałam kilkoma kroplami oliwy z oliwek. Danie pełnowartościowe, sycące, ale nie ciężkie. Polecam!


Składniki:




1 cukinia
1 papryka
2-3 garście fasolki
1 cebulka lub por
1 ząbek czosnku
1 łyżka oleju do smażenia
1-2 łyżki oleju do polania potrawy
1 łyżeczka octu balsamicznego
1 łyżeczka sosu sojowego (opcjonalnie)
szczypta ziół prowansalskich
szczypta soli i cukru
ulubiony pieprz (dodaje przeważnie cayenne - dosłownie odrobinkę)



Przygotowanie gulaszu warzywnego



Weronika Domogród
Mój pomysł na gulasz, mam nadzieję, że nie pierwszy i nie ostatni w tym sezonie, jest łatwy do zrobienia a efekt po prostu znakomity. Podczas, kiedy gotuje się fasolka, tnę umytą i wyczyszczoną z ziaren paprykę na paseczki. Podobnie postępuję z cukinią, usuwając z niej środek z nasionami, jeśli jest przerośnięta. W rondlu na niewielkiej ilości oleju do smażenia rumienię delikatnie cebulkę, dodając pod koniec posiekany czosnek. Wrzucam paprykę i cukinię. Na wstępie odrobinę solę, cukrzę i duszę warzywa, często mieszając całość (warto przykryć rondel pokrywą - warzywa szybciej dojdą). W międzyczasie odcedzamy miękką, ale nie rozgotowaną fasolkę szparagową. Dodaję do gulaszu podstawowe przyprawy (sos sojowy nie jest konieczny a ocet balsamiczny można zastąpić octem winnym lub sokiem z cytryny) i jak tylko zmiękną zestawiam z ognia. Nie dodałam fasolki (fasolki przecięłam na połówki, bo są zwyczajnie za długie) pod koniec duszenia cukinii z papryką, ponieważ zaplanowałam podawać gulasz, jako sałatkę - na zimno. Latem, zwłaszcza w upały, gorące potrawy nie są wskazane. Połączyłam fasolkę z wystudzoną papryką i cukinią i całość dania polałam kilkoma kroplami oliwy z oliwek. PYCHOTA!

Dodatkowo dołożyłam chłodnik z buraczków, który z gęstym jogurtem świetnie się nadaje jako sałatka na zimno.
Życzę smacznego!
Pozdrawiam Weronika!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.