niedziela, 2 grudnia 2012

Lśniąca polewa czekoladowa do tortu, ciast i ciasteczek


Polewa czekoladowa do tortu

1 łyżka kakao,
125 g masła 
2 łyżeczki cukru
kilka kropel aromatu pomarańczowego lub migdałowego
1 płaska łyżeczka żelatyny rozpuszczonej w dwóch-trzech łyżkach wody.
2-3 łyżki wody lub mleka

Przygotowanie  polewy 

Rozpuszczamy, mieszając masło, cukier i kakao na słabym ogniu. Kiedy masa się rozpuści i prawie zagotuje (nie dopuszczamy jednak do wrzenia), odstawiamy z ognia i po chwili dodajemy rozklejoną żelatynę w 2-3 łyżkach wody i aromat. Dokładnie mieszamy. Czekamy aż nieco ostygnie i dodajemy jeszcze 1-2 łyżki wody lub mleka, w odstępach podczas mieszania. Polewa staje się jednolita i lśniąca. Ciepłą  masą polewamy tort, ciasto, bądź ciasteczka.

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika

 

11 komentarzy:

  1. Super! Na Święta Bożego Narodzenia przepis na makowca już będę miała. Wielkie dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy to wina masła ale moja polewa, którą robiłam zawsze (masło+woda+cukier+kakao) a teraz na Święta nie łączyła mi się, po 3 minutach mieszania masło oddzielało się od całej reszty ; na pewno nie była przegrzana (zagotowana) wręcz przeciwnie; Spróbowałam też wg Pani przepisu z żelatyną i efekt był identyczny; Pani Weroniko czy mogę prosić o poradę co mogłam zrobić żle?
    Zraziłam się i chyba zacznę kupować czekoladę do rozpuszczania, bo 1,5 kostki masła (3 zepsute polewy) poszły w kosz niestety :( :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam
      a czy dodawała Pani ciut wody lub mleka po zestawieniu polewy z palnika? - to bardzo ważne - zawsze tak robię i mieszam a rozwarstwiona polewa zamienia sie w błyszczącą jednolitą masę, potem wylewam na ciepło/ druga przyczyna czy aby masło 82% tłuszczu.
      Proszę sie nie zrażac. Kiedy pierwszy raz robiłam polewę wylądowała w koszu - teraz wiem, że kuchnia to magia. Pozdrawiam

      Usuń
    2. Tak próbowałam i dodałam troszeczkę smietanki 30% i nie pomogło;
      w kuchni używam tylko masła 82%;
      Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Śmietankę 30% dodaję tez, ale do czekolady topionej maksymalnie do 37 stopni C w kąpieli wodnej a do polewy tylko woda lub mleko i dodawane w momencie, kiedy masa z masła i kakao nie jest zbyt gorąca

      Usuń
    4. Będę pamiętać i następnym razem skorzystam z tej uwagi. Dziękuję bardzo Pani Weroniko. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. witam :) troszkę z innej beczki, ale nie znalazłam nigdzie odpowiedzi... chciałabym gładki tort ale masa cukrowa jest za słodka więc padło ma polewę, ale wylana bezpośrednio na biszkopt nie da takiego efektu jaki bym chciała, jaki podkład mogę zastosować pod polewe? proszę o pomoc :) pozdrawiam, Aneta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Aneto - /polewę w takim przypadku równiutko posmarować kremem na przykład budyniowym i dopiero wylać polewę (polewa powinna być ciepła, zeby ładnie pokryła ciasto-kazdy ruch packi po zimnej polewie sprawi, ze nie będzie lśniąca, dlatego trzeba się przy tym trochę pośpieszyć,

      Usuń
    2. no więc śmietana mi odpadala bałam się ze się pod ciepłą polewą zacznie topic a na krem budyniowy nie wpadłam :) dziękuję bardzo, jest Pani wielka :)

      Usuń
    3. trzymam kciuki, by ładnie wyszło/ Dziękuję za przemiłą wizytę/ pozdrawiam cieplutko

      Usuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.