piątek, 16 marca 2018

Babka z rodzynkami łatwa i szybka

Witam Kochani. Dzisiaj podzielę się prostym przepisem na babkę keks.  Bakalie oczywiście wg uznania - ja akurat lubię popularne rodzynki lub żurawinę. Ważne, żeby je dokładnie umyć, sparzyć na  sicie, osączyć, wystudzić a potem tuż przed dodaniem do ciasta obtoczyć w mące.


Babka Składniki na blachę keksówke o wymiarach ok. 40 cm x 10 cm

5 jaj
2 szklanki mąki tortowej (500 ml) około 260 g
2 łyżki z brzuszkiem mąki ziemniaczanej(50 g)
pół szklanki oleju np słonecznikowego (125 ml)
pół szklanki śmietany tłustej 18% lub 30%
150 g rodzynek
3/4 szklanki cukru drobnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat
szczypta soli

1 łyżka mąki pszennej do obsypania rodzynek

Przygotowanie
LINK do przygotowania na filmie


Mieszam proszek do pieczenia z mąką pszenną i ziemniaczaną na sucho

W osobnej misie do 5 jaj dodaję szczyptę soli, cukier, aromat i miksuję około minuty do jednolitej gęściejszej masy jak na kogel-mogel. Dodaję olej na 2 razy, miksując krótko w trakcie i dodaję całość śmietany, ponownie krótko miksując. Dosypuję suche składniki i miksuję również krótko tylko do połączenia. W osobnej misce obsypuję rodzynki łyżką mąki pszennej i mieszam. Dodaję rodzynki do ciasta i mieszam całość łyżką. Wkładam masę do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą keksówki. 



Wstawiam do nagrzanego piekarnika i piekę około 40 minut w temperaturze 180 stopni C., grzałka góra-dól. Sprawdzam suchym patyczkiem - jesli nie ma na nim surowego ciasta, ciasto jest upieczone.

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika

9 komentarzy:

  1. Witam, od dłuższego czasu czytam, ale jeszcze nie komentowałam. Podobają mi się przepisy, takie normalne nie udziwnień. Z tego akurat skorzystam.
    Pozdrawiam serdecznie
    Malina52

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i polecam ten przepis i poprzedni... Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  2. Dziekuje pani Weroniko za przepis fajny na ciasto.Gorąco pozdrawiam Panią. Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Kamilo i gorąco dziękuje za pozdrowienia i odwiedziny. Życzę Miłego tygodnia

      Usuń
  3. Dzień dobry!Pani Weroniko!Oglądam Panią na Yutubie,,tutaj też zajrzałam i będę na pewno często odwiedzać bloga,no i muszę powiedzieć ,że uwielbiam Pani przepisy i wszystkim również smakuje ,to co wg Pani uwarzę!Inspiruję się i uczę od Pani, pomimo swojego,niemałego , życiowego doświadczenia kulinarnego i dodam jeszcze ,że Pani profesjonalizm jest bardzo widoczny na filmikach,realizuje je Pani świetnie ,pomimo braku szpanerskich gadżetów kuchennych,udziwnień ,zupełnie niepotrzebnych ,czyli jest tak ,jak w przeciętnej ,polskiej kuchni .Przyjemnie się ogląda i słucha.Pozdrawiam Panią Weroniko niezwykle ciepło,życzę zdrowia i sukcesów-Danuta:}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Pani Danusiu. Bardzo mnie cieszy fakt, że własnie tak mnie Pani odbiera - tak naprawdę nie pomoże cała masa niesamowitych garnków czy innych gadżetów, jesli nie ma się chęci czegokolwiek przygotowac - ja tylko staram się podpowiedzieć szybko co nieco, czego sama uczyłam się przez wczesniejsze lata... Pozdrawiam cieplutko i bardzo dziękuję za zyczliwość

      Usuń
  4. Właśnie upiekłam babkę. Taka sama, jak u Pani na zdjęciu. Zmodyfikowałam tylko temp. pieczenia, mój piekarnik musi mieć 190 stopni. Ciasto świetne, dziękuję za łatwy przepis.Maria

    OdpowiedzUsuń
  5. Zastanawiam się jaka śmietaną słodka czy kwaśna ? Na FB

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.