piątek, 25 lipca 2014

Puszyste placuszki z borówkami. Pycha!!!

Niech nam lato dłużej trwa, choćby tylko dla świeżych owoców. Czarne jagody-borówki to absolutna czołówka o tej porze roku. Walory smakowe i zdrowotne nie do przecenienia, zwłaszcza dla takich komputerowych Marków, jak ja, ty, czy on. Zadbaj o swój wzrok, ciało, humor i wcinaj, wcinaj borówki do woli...
Wczoraj robiłam pyszne naleśniki naturalnie spulchnione ubitą pianą z białek, żeby duże amerykańskie borówki były nimi dobrze otulone. Smak rewelacyjny. Polecam gorąco dzieciom i dorosłym.




Składniki na 4 osoby

około 25-30 dag borówek czarnych
2 szklanki mąki pszennej bez czuba 
250-270 ml mleka
2 jaja
1 łyżeczka kopiasta cukru
szczypta soli
trochę tłuszczu do smażenia (opcjonalnie)

Sos jogurtowy do polania naleśników

150 ml naturalnego jogurtu 
łyżeczka miodu do smaku

Przygotowanie sosu

Składniki sosu trzeba po prostu dobrze wymieszać


Przygotowanie puszystych naleśników z jagodami



1. Mąkę mieszam z mlekiem o temperaturze pokojowej i żółtkami na konsystencję nieco gęściejszego ciasta niż typowe naleśnikowe. Na filmie robię to po ubiciu piany robotem, ale zdecydowanie łatwiej zrobić to rózgą (trzepaczką), bo gęściejsze ciasto lubi się owijać wokół łopatek.

2. Ubijam pianę z białek ze solą. Pod koniec ubijania wsypuję cukier dla utrwalenia piany i dodaję do ciasta na dwa razy. Za każdym razem delikatnie mieszam, ale bardzo krótko. Niech nawet zostaną małe grudki piany. Nadgorliwe mieszanie uwolni z piany powietrze i z ciasta puszystego wyjdą już tylko zwykłe naleśniki.

3. Dodaję do ciasta jagody i ostrożnie mieszam, zostawiając ich trochę do posypania placuszków po wierzchu.

4. Smażę, jak każde naleśniki, starając się przy nakładaniu, by każdy naleśnik miał kilka jagódek. Robiłam to na ceramicznej patelni, którą tylko raz na początku przesmarowałam klarowanym masłem, ale mogłam tłuszcz całkowicie pominąć, gdyż na ceramicznej patelni bardzo dobrze się smażą bez niego.

5. Dodatkowo pokleksiłam placuszki domowej roboty dżemem brzoskwiniowym. Do deserów fantastyczny dodatek. Polecam!!!

Życzę smacznego!
Pozdrawiam Weronika

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki w każdej formie, ale twój przepis z borówkami jest rewelacyjny dlatego też biorę się się za jego przygotowanie !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Dziękuję za wizytę. Zapraszam w wolnych chwilach.

      Usuń
  2. Placuszki uwielbiam! Te wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Dziękuję, że mnie odwiedziłeś. Pozdrawiam

      Usuń
  3. palce lizać! robiłam jakiś czas temu - przepyszne;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają niebiańsko i zapewnie tak smakują
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.