wtorek, 21 czerwca 2022

Placek ziemniaczany mięciutki maślany ekstra wersja dla zapracowanych

 Witam Kochani! Jeśli nie lubicie długiego warowania przy patelni, jak i tego zapachu placków ziemniaczanych, którym przechodzą ściany i ubrania polecam sprawdzony przepis na pyszny kartoflarz z piekarnika.




Składniki na 3-4 porcje




9 średnich ziemniaków najlepiej młodych

50-60 g masła

2 jaja

2 łyżki z brzuszkiem maki ziemniaczanej

1 łyżka soku z cytryny

1 cebula

sól, pieprz do smaku

1 łyżeczka płaska proszku do pieczenia (opcjonalnie)



Przygotowanie

LINK do przygotowania na filmie


Masło topię w rondelku i odstawiam, by było tylko letnie. Niewielką częścią masła smaruję formę- średnica 28 cm.

Piekarnik nastawiam na 180 stopni C., grzałka góra-dół

Obrane ziemniaki, cebulę ścieram w rozdrabniaczu umiarkowanie pulsacyjnie, by przypominały te starte na tarce. Dodaję masło, ciut soku z cytryny, sól, pieprz, jajka, mąkę, proszek do pieczenia i mieszam dość dokładnie.

Wylewam ciasto do formy, polewam wierzch resztką masła i lekko rozprowadzam masło po całości. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na ok. 35 minut. Placek wychodzi przesmaczny a przygotowanie w 5 minut. Podawać po przestudzeniu najlepiej na ciepło z ulubionym sosem.

Życzę Smacznego!

Pozdrawiam Weronika

17 komentarzy:

  1. Świetny przepis. Nie przepadam za długim smażeniem więc to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za plackami ziemniaczanymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś w mojej rodzinie często się taki robiło i bardzo lubiło. Polecam spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak było i wszyscy byli zachwyceni i zasmuceni, że tak szybko znikał. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Nie robiłam jeszcze takiego. Prezentuje się świetnie. Chętnie spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  5. A to ciekawostka! Chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zaskoczona. Nigdy nie jadłam takiego placka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś taki placek kartoflany bardzo lubiany. Czemu by nie dać mu kolejnej szansy?

      Usuń
  7. Będę musiała wypróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym dodała trochę cebuli i bazylii :) ale jak sama nazwa mówi 'placek dla zapracowanych'

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiego ziemniaczanego jeszcze nie robiłam, ale podoba mi się ta wersja. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Same zdjęcia kuszą do wypróbowania tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wpadłabym sama na taki pomysł. Bardzo podoba mi się ten placek

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie to coś nowego. Nie widziałam takiej wersji

    OdpowiedzUsuń
  13. To taka wersja prostszej babki ziemniaczanej?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.