wtorek, 24 maja 2022

Naleśniki nie muszą być nudne zrób z młodą kapustą i pieczarkami sycące szybkie danie

 Witam Kochani! Ostatnio robiłam naleśniki z młodą kapustą i pieczarkami i nie pozostaje mi nic innego jak podzielić się tym pomysłem, bo danko przepyszne  i na czasie.







Składniki farszu



pół główki kapusty młodej pokrojonej 
ok. 400-500 g pieczarek lub innych grzybów
mała cebula 
ciut koperku, szczypiorku
sól, przyprawy wg uznania (u mnie sól, czosnek, bazylia)
ciut tłuszczu do smażenia

Kapustę kroję na mniejsze kawałki. Podobnie kroję pieczarki. Podsmażam delikatnie cebulę pokrojoną w kostkę i zaraz dodaję pokrojoną kapustę. Mieszam i podsmażam dość krótko- jak tylko kapusta zmniejszy objętość dodaję pieczarki. Mieszam i duszę całość do miękkości kapusty, co trwa równie krótko, około 5 minut. Doprawiam solą, czosnkiem, bazylią. Wyłączam grzanie i dodaję pokrojoną zieleninę. Odstawiam do wystudzenia. 





Składniki na mięciutkie ciasto naleśnikowe

(porcja na ok. 10 sporych naleśników)



ok. 230 g mąki uniwersalnej

1 duże jajo lub 2 mniejsze

125 ml kefiru lub maślanki  (0,5 szklanki)

ok. 300 ml świeżego mleka lub wody

pół łyżeczki płaskiej soli -  (dodałam do ciasta jeszcze ciut pieprzu ziołowego)


Przygotowanie: Wszystkie składniki miksuję (użyć mleka lub wody tak, by uzyskać nierzadkie, ale i niegęste ciasto naleśnikowe) Ciasto odstawić do wypoczęcia na ok. 20 minut. 

Smażę tradycyjnie na niewielkiej ilości tłuszczu.

Nadziewam naleśniki farszem formując roladki, trójkąty lub poduszeczki. Smaruję stopionym masłem (można tez posypać wierzch niewielką ilością bułki tartej) i podpiekam 7-8 minut na funkcji grilla. 

Życzę smacznego!
Pozdrawiam Weronika

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa propozycja, nigdy wcześniej nie słyszałam o takim połączeniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naleśniki to naprawdę miliony możliwości. W takiej wersji jeszcze nie próbowałam, ale koniecznie muszę sprawdzić te wiosenne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię zaglądać na Twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.