niedziela, 1 marca 2015

Babka piaskowa słoneczna przepis II

Witam Kochani. Polecam prosty i naturalny sposób na uzyskanie wiosennie żółtego koloru ciasta bez użycia sztucznych barwników. W zeszłym roku robiłam babkę piaskową z sokiem z marchewki, która ma odcień zachodzącego słońca a tym razem dodałam soku z buraka, ale nie więcej niż 40 ml, gdyż wówczas nasze ciasto może uzyskać zamiast żółtego kolor rudy.



Składniki






5 jaj
1,5 szklanki mąki pszennej (około 230 g) używam szklanki 250 ml
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
250 g masła lub margaryny
40 ml soku z buraka - 4  łyżki stołowe (2 małe buraki starte na tarce przeciskamy przez sito)
szklanka drobnego cukru jeszcze lepiej cukru pudru
starta skórka z cytryny
sok z połowy cytryny
szczypta soli

forma wysmarowana tłuszczem i wysypana bułką tartą, najlepiej prostokątna długa 40cm x 10 cm - łatwiej z niej uwolnić babkę


Przygotowanie


Mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia dokładnie mieszam na sucho.

Białka ubijam na sztywno ze szczyptą soli. Dodaję łyżkę cukru dla utrwalenia piany i miksuję jeszcze pół minuty.

W osobnej misie miksuję na krem masło. Dodaję pozostały cukier i miksuję tak długo aż masa maślana wyraźnie zbieleje. Dodaję po jednym żółtku. Miksuję za każdym razem krótko do połączenia. Dodaję sok z buraków. Chwilę miksuję i ścieram trochę skórki cytrynowej oraz wyciskam sok z połowy cytryny. Miksuję krótko do połączenia i dodaję wymieszane mąki z proszkiem do pieczenia. Miksuję całość do połączenia i dodaję pianę na trzy razy. Za każdym razem delikatnie mieszam dużą łyżką, ale jak najkrócej. Im dłużej mieszamy, piana opada i baba nie rośnie w piekarniku już z takim rozmachem. Moja forma była ciut przy mała i wykorzystałam jeszcze dwie foremki na tartaletki, bo bywa, że ciasto wykipi, dlatego w foremce powinno zajmować najwyżej do 3/4 jej wysokości.




Babkę piekłam 50 minut w temperaturze 175 stopni, grzałka góra-dół a mniejsze babeczki wyjęłam po 30 minutach.
Babka marchewkowa przepis LINK

Życzę udanych wypieków!
Pozdrawiam Weronika

8 komentarzy:

  1. Kolor taki wiosenny, świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ Ci się baba upiekła!!! Rewelacyjna , a kolor przepiękny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Beatko. W realu ciasto lepiej wyglądało i smakowało. Niestety znikło w moment/ Polecam

      Usuń
  3. Piękna, puszysta, apetyczna <3
    Serdeczności!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. A myślałam, że sok z buraka koloruje na różowo :) Babeczka jak malowana...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale baba pięknie wyrosła ! Ja też myślałam że wyrośnie na różowo a tu niespodzianka !
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za testowanie przepisów i komentarze.
Jeśli potrzebujesz porady możesz też napisać w komentarzu na moim kanale Domogród w You Tube.