Translate

środa, 6 czerwca 2012

Kuchnia to sztuka...


Wspomnienia


Doskonale pamiętam pierwsze lata w moim domowym gospodarstwie. Jako dziecko korzystałam z rad mamy,  która od zawsze wiedziała, że w kuchni czuję się, jak ryba w wodzie - w końcu mam to po niej. Mama z najprostszych produktów potrafiła przyrządzać bardzo smaczne potrawy. Makowiec mojej mamy… Ach… Nie wiem, czy kiedykolwiek uda mi się dobrać składniki tak, żeby jego smak dopieścił podniebienie, jak kiedyś za dziecinnych lat. Może zbyt wysoko podnoszę poprzeczkę, ale każda udana próba, daje mi wiele satysfakcji...


Kuchnia to sztuka

 
Przechowuję stare rodzinne  przepisy na sprawdzone specjały, które wciąż budzą się na nowo w nieco innym składzie. Najwięcej satysfakcji przynosi mi jednak, wymyślanie nowych dań, ciast 
i deserów. Lubię bawić się proporcjami składników, komponować według swoich pomysłów, którymi chcę dzielić się z odbiorcami. 
Kuchnia - to nie byle jaka twórczość, angażuje, 
w przeciwieństwie do innej sztuki, wszystkie zmysły. To nie jest tylko smak. W kuchni sycimy oczy, słyszymy skwierczenie, bulgotanie a nasz węch, doznaje niesamowitej  euforii na fali aromatu. Nie wykluczyłabym z tego udziału zmysłu dotyku, który lubi wszelkie formy i struktury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czekam na Twoje opinie i cenne rady. Jeśli zostawisz tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Ciebie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers

Popularne przepisy

Odszukaj.com - przepisy kulinarne